Gå direkte til hovedinnholdet

skolekoding.no

Programmering for elever og lærere

skolekoding.no

Hovedmeny

  • Hjem
    • Hjem
    • Søk og menyoversikt
    • Uten datamaskin
    • Blokk-koding >>>
      • Blokk-koding
      • Hopscotch
      • Scratch
      • micro:bit
    • Tekst-koding >>>
      • Tekst-koding
      • Python
      • p5.js >>>
        • p5.js
        • Vesteraas
        • Kurs >>>
          • Kurs – p5.js
          • 1. Hva er p5.js?
          • 2. Tegne
          • 3. Farger
          • 4. Variabler
          • 5. Respons
          • 6. Bevegelse
          • 7. Bølger og rotasjon
          • 8. Funksjoner
          • 9. Objekter
          • 10. Tabeller
        • Brøk-animasjon >>>
          • Brøk-animasjon
          • Trinn 1
          • Trinn 2
          • Trinn 3
          • Trinn 4
          • Trinn 5
          • Trinn 6
          • Trinn 7
          • Trinn 8
          • Trinn 9
          • Trinn 10
          • Hint for brøk-animasjon
        • The Nature of Code >>>
          • The Nature of Code
          • Steg for steg >>>
            • The Nature of Code steg for steg
            • 1. Vektorer
            • 2. Akselerasjon
            • 3. Gravitasjon
            • 4. Friksjon
          • Hva er Cellular Automata
      • Processing >>>
        • Processing
        • Veiledninger >>>
          • Veiledninger i Processing
          • Oversikt
          • Kom i gang
          • Koordinatsystem og figurer
          • Farger
          • Objekter
        • Processing-kurs
        • Processing vs p5.js
      • Arduino
    • Elektronikk
    • Ressursliste
  • Scratch
  • micro:bit
  • Processing
  • p5.js
  • Python
  • Elektronikk
  • Ressursliste

Vesteraas

Skolekoding.no > p5.js > Vesteraas


Processing-leksjoner i netteditor oversatt til p5.js

Lenker til Vesteraas’ 25 Processing-leksjoner

Klikk i bildet for åpne leksjon nr 24. Her er den samme i p5.js-kode

http://vestera.as/processing/?id=24
  1. Velkommen  > p5.js-kode 
  2. Former   > p5.js-kode 
  3. Å tegne en H   > p5.js-kode 
  4. Farger   > p5.js-kode 
  5. Flere tegneverktøy   > p5.js-kode 
  6. Bevegelse   > p5.js-kode 
  7. Bevegelse 2   > p5.js-kode 
  8. Flere innebygde variabler   > p5.js-kode 
  9. Å regne i Processing   > p5.js-kode ​
  10. Å skrive tekst på skjermen   > p5.js-kode 
  11. If/else   > p5.js-kode 
  12. Mer om if/else   > p5.js-kode 
  13. Løkker   > p5.js-kode 
  14. For-løkke  > p5.js-kode 
  15. Doble for-løkker  > p5.js-kode 
  16. Endring over tid  > p5.js-kode 
  17. Gjennomsiktighet  > p5.js-kode 
  18. Datatyper  > p5.js-kode 
  19. Funksjoner  > p5.js-kode 
  20. Objekter  > p5.js-kode 
  21. Mer avanserte objekter  > p5.js-kode 
  22. Videre 
  23. Snake > p5.js-kode 
  24. Farger og sirkler  > p5.js-kode 
  25. # Partikler  > p5.js-kode 
http://vestera.as/processing/?id=25

skolekoding.no
Stein Olav Kivle

Stolt drevet av WordPress